Ancestry

E-post- & telefonbedrägeri
 

Vi på Ancestry Information Operations Unlimited Company ("Ancestry.com" eller "Ancestry") förbinder oss att förse dig, vår kund, med den bästa tänkbara servicen. För att kunna ge den servicen kan det hända att Ancestry-representanter kontaktar dig, antingen via telefon eller e-post. Representanterna kommer alltid att presentera sig som Ancestry-anställda och de har speciella och unika kontouppgifter som de kommer att identifiera sig med. Dessa ombud kan kontakta dig av följande anledningar:

  • Underrätta dig om en förestående förnyelse
  • Höra om du har haft någon framgång med din släktforskning
  • Uppmärksamma dig om nya prenumerationer, böcker och tjänster som kan underlätta din släktforskning
  • Verifiera transaktioner som nyligen skett

 

Ancestry-representanter kommer inte att begära någon av följande uppgifter:

  • Personnummer
  • Konfidentiella faktureringsuppgifter utan att först identifiera sig med unika kontouppgifter angående en bestämd transaktion

 

Skydda dig mot bedrägeriförsök på Internet från personer som utger sig vara någon annan genom att radera e-postmeddelanden där den här sortens uppgifter efterfrågas.

 

Skydda dig mot bedrägliga telefonsamtal från personer som utger sig för att vara någon annan genom att följa riktlinjerna som anges ovan.

 

Om du är osäker på om en viss person representerar Ancestry eller inte så lämna INTE ut några personliga uppgifter utan ring oss direkt på + 801-494-8595. Vi svarar gärna på frågor och funderingar som du kan ha angående ditt konto hos oss.

 

Rapportera en incident

Om du misstänker att du har lämnat ut konfidentiell information till en bedräglig webbplats som utger sig för att representera Ancestry, eller om ditt kontokort har missbrukats i samband med en transaktion med oss, bifoga det misstänkta meddelandet eller transaktionsmeddelandet tillsammans med en detaljerad beskrivning av incidenten och skicka den till:
fraud@ancestry.com

 

Meddelanden som skickas via e-post eller direktmeddelande anses inte vara säkra. De kan snappas upp och läsas av obehöriga parter. Använd inte e-post eller direktmeddelande för att skicka meddelanden som innehåller konfidentiella uppgifter, såsom kontokortsnummer.